Sider

tirsdag 30. august 2016

Inntrykk fra lederkonferansen - 30. august



Jeg har tidligere fortalt om lederkonferansen Front (arrangert av NITO og Lederne) i Oslo. Nå har jeg vært på årets konferanse og hodet mitt er fullstappet av nye inntrykk og ideer.

Arrangementet hadde stor variasjon og bredde. Det var noe for enhver smak med svært aktuelle tema som endringer, teknologi, nødvendige omstilling og mot til å ta grep. Over 400 mennesker hadde tatt turen til konferansen til tross for at oljemessa i Stavanger kolliderte.

Her er noen "highlights" punkter jeg noterte

  • Kari Slaatsveen og Ingrid Bjørnov sto for kulturelle innslag mellom slagene dette fungerte utrolig bra! Kultur og Arbeidsliv = Sant
  • Et spennende foredrag med Kristian Røkke (sønnen til Kjell Inge) om nødvendige omstillinger, transition (forbedringer) og transformation (større endringsgrep) er ord jeg har notert. Kristian byr på seg selv. Han virker å være en mann med beina godt planta på jorda med stor interesse for ledelse.
  • Forfatteren av Lunch, Børge Lund igjen suksess med arbeidsliv og kultur - fantastisk foredrag med tegning live, utrolig artig opplevelse å se.
  • Jan Ole Hesselberg fra Folkeopplysningen, utrolig spennende foredrag om fordeler og ulemper ved gruppetenkning. Ikke alltid et gode i omskiftninger og med økende trusselbilde. 
  • Apropos gode foredragsholdere sjelden har jeg sett bedre enn Henrik Syse, han foreleste om etikk med innslag av humor og alvor side om side. Jeg tror ingen kjedet seg.
  • Elaine Eksvärd fra Stocholm foreleste om retorikk og viste i praksis at et par bilder og en fin selvopplevd historie danke ut powerpointfoiler. Det var en gripende opplevelse og jeg må innrømme at jeg kjente klumpen i halsen og det er ikke ofte det skjer på konferanser som dette.

Her er en video med Elaine der hun kommer med retoriske tips for å bli hørt.



Tusen takk til arrangørene for flott arrangement!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar